pondělí 15. července 2019

{ RECENZE } Kočárek Espiro Next Avenue

Krásný den!
K sepsání tohohle článku mě donutila včerejší návštěva obchodu Kašpárek baby, kdy jsme právě zmiňovaný kočárek byli již podruhé reklamnovat. Nutno dodat, že jsme ho používali asi tak pět měsíců, možná ani ne, protože malému se lépe jezdilo ve starém dobrém prostorném Firkonu.



Pár ofiko informací o kočárku najdete třeba zde

A teď náš příběh. Je až zarážející, jak si prodejci navymýšlí, že je zrovna tento kočátek tím neprodávanějším u nich, že skvěle tlumí nárazy v terénu, že je lehký, snadno složitelný...
Kočárek jsme si pořídili ještě v době mého těhotenství, a to v dubnu roku 2018. Jezdili jsme s ním až od září a navíc jsme na zimu museli přestat, protože kočárek měl co dělat, aby se s ním vůbec dalo jet po chodníku, kde byly asi tři centrimetry sněhu. Tohle všechno jsem se ještě snažila přejít, protože jsem si říkala, že bydlíme na vesnici, máme tu složitější terén... Jenže my jsme po žádném extra terénu nejezdili..ani polní cesty, ani lesní cesty, jen travanatá alej, asfalt, posekaná dětská hřiště. Omlouvala jsem si to asi proto, že kočárek stál skoro 17 tisíc, a to už očekáváte nějakou kvalitu. 



A tak jsme kočárek uložili a řekli si, že ho začneme používat až jako sporťák, až malý bude sedět sám. Tak jsme ho někdy před dvěma měsíci vytáhli a snažili se jezdit. Kam je skvělý, tak to je rozhodně nákupní centrum. Otočíte se s ním na místě, má celkem velký koš. To, že Vám zabere celý kufr auta, je věc druhá. Jinak se s ním dobře nejezdí nikde jinde, pokud to není hladká rovina. Špatně se mi s ním jelo i v Pražské zoo. Celý se kvrdlal a plasty vydávaly cvakavé nepříjemné zvuky.



A teď důvody, proč sme se jej rozhodli reklamovat a reklamace nám nebyla uznána!

  1. Nešel skládat , prostě se sekly skřipce, díky nimž se kočárek rozpůlil, a nehli jste s tím
  2. Zkorodovali součástky v kolečkách , která držela kolečka namístě. Kolečka za boha nešla sundat. A to jsme je několikrát mazali!
  3. Zip , na kryt korbičku, se rozjížděl. A to jsme ho použili asi desetkrát.
  4. Kočárek se začal sám skládat! A to byl vrchol. Při umístění sporťáku na podvozek se Vám s dítětem prostě složí. Moc fajn to bylo na silnici, na asfaltu. Malý se lekl, začal strašně plakat a já jsem v tu chvíli proklínala celou značku Espiro, jak si vůbec mohou dovolit takovouhle sračku prodávat. Kašpárek nám měl hned automaticky vrátit peníze. Jenže to se nestalo, a jednání celé společnosti je opravdu do nebe volající.
  5. Nebrzila brzda, což je u brzy docela podstatná věc, nebo ne? A po jejím odjištění byl kočárek stejně stále zaseklý a nejel ani dopředu, ani dozadu, až po větším "zarumplování". Což musí být pro dítě velmi pohodlné.
Víte, když kupujete kočárek, navíc jen dvojkombinaci, za takové peníze, tak čekáte, že bude spolehlivý, snad i bez chyby a že se v něm nebudete bát vozit svůj nejcenější poklad - miminko!
Já jsem se ale se sporťákem Espiro bála jet kamkoliv. Neustále jsem kontrolovala skřipce, zda se nebudou skládat, a ono se tak stejně stalo. Kočárek se nám složil snad padesátkrát, a tak když jsme měli chvíli času, zajeli jsme ho s přítelem reklamovat. A co mě ještě zarazilo, že se prodávají modelové řady od roku 2016 nebo 2017, až do roku 2019, a já mezi nimi tedy žádný rozdíl nevidím.

Mínusy a plusy kočárku ESPIRO NEXT AVENUE

- absolutně nepoužitelný do mírného terénu, natož do nějakého složitějšího
- kolečka nejsou odpružená, zadní rádoby ano
- kolečka jsou sice nafukovací, ale hrozně tvrdá a nepomohlo ani ufouknutí
- korbička je malá a má oválný tvar, který prostor ještě ubírá
- stříška na sporťáku jde sice ještě prodloužit rozenutím, ale samovolně se vrací nazpět
- skřipce na složení kočárku si dělají co chtějí, jednou složit jde, pak se s nimi musíte prát
- konstrukce podvozku je hliníková, ale doplněná na pohled lacinými plastovými součástkami
- při jízdě vrže, celá konstrukce se kymácí a vydává opravdu šílené zvuky (a to jsme jeli jen po lehce se svažujícím chodníku)
- dítě se i při jízdě po kostkách, nebo po nerovném povrchu, naklepává jako řízek
- při rozložení zabere v autě hodně místa a vůbec není lehký

+ v nákupním centru se s ním snadno otočíte na místě
+ má celkem velký košík, lze do něj dát nákup do zhruba čtyřech kil
+ líbivý vzhled 



Nejšílenejší na tom všem je chování a přístup výše zmiňované společnosti, u které jsme kočárek kupovali. Pokud jsme takto hrubě nespokojeni s výrobkem, který oni prodávají, navíc několikrát ohrozil zdraví našeho dítěte, měli nám být automaticky vráceny peníze ihned.
Ať nám peníze vrátí, či nikoliv, já už svého malého do tohoto kočárku nikdy neposadím. Nemám v něm absolutně žádnou důvěru a díky těmto zkušenostem i odpor. 

A Vám doporučuji, ať se podíváte po jiném kočárku a Espiro rozhodně nekupujete!

12 komentářů:

  1. Zdravím, kočárek máme taky a některé problémy poznávám. Ano někdy jde a jindy nejde složit, prostě jak se mu chce ale sám se neskládá. Stříška se po prodloužení sama stáhne a odpružení je spíš dekorace než aktivní prvek ikdyž jezdíme s ním i v parku po všem možném a manipulace je ok. Zítra zkontroluji ty kolečka a skládání. Pro sichr. At vám reklamace výjde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, díky za zpětnou vazbu! :-) Já jsem se opravdu po dlouhém pátrání na internetu dočetla, že reklamace proběhly kvůli samovolnému skládání opravdu hodněkrát a nikdy nebyly uznány..Záhadně pak z fb tyto komentáře zmizely. Nicméně stále jsou nějaké recenze dohledat (modrý koník, emimino atd.)
      A díky, dnes je to 14 dní, tak uvidíme jak dopadneme.

      Vymazat
  2. Dobry den, jezdime s kocarkem od unora a zatim tedy zadny problem, ktery popisujete. Naopak v terenu (louka, lesni cesta s koreny atd.) se nam s nim jezdi dobre a celkove jsme s nim opravdu spokojeni. Doufam, ze jste mela jen smulu na kus. Pokud se nam zacne take rozpadat, urcite sem napisu, zatim bych ho klidne doporucila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Tak to asi máme jiné kočárky? :-D My jsme na vesnici, jezdíme po polních cestách, kamení, rozbitých chodnících a kočárek to nedává..a dítě se v něm natřásá jako řízek.
      Jinak děkuji moc za zpětnou vazbu, bohužel jsem se po dloouhém pátrání na internetu dočetla mnoho stejných zkušeností, jako máme my. Tak držím palce, ať je ten Váš v pořádku a miminko se vozí jako v bavlnce :-)

      Vymazat
  3. Dobrý den,
    já byla s kočárem ze začátku moc spokojená - krásný design, malý v něm byl spokojený, spoustu vychytávek, velký koš pod kočárem se zipem, ale... :( již třikrát se mi složil jako Vám, malý mi málem z hluboké korby vypadl :( v prodejně nám řekli, že to stejně nedokážeme a ať tedy jezdím opatrně! :( jsem otrávená... takže já bych kočár nedoporučila a vůbec nechápu, jak ho můžou prodávat, ba doporučovat jako jedničku mezi kočáry... (koupeno na dětský ráj). S kočárem jezdím od února.
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezko, děkuji za zpětnou vazbu, co jsem četla na internetu diskuze maminek, je nás hodně, kterým kočárek takto zlobil. Já jsem hrozně naštvaná a už bych do něj malého opravdu neposadila :( nám vyměnili zámky, reklamaci neuznali. Ale stejně ho prodáme, byť za pakatel s tím, že novému majiteli řeknu co je za problém, nebo byl, a koupili jsme si trojkolku. Ani já nechápu jak mohou tvrdit, že je to nejprodávanější kočárek - to řekla paní nám, a já ho nikde jinde teda moc neviděla. Achjo :(

      Vymazat
    2. Tak já jsem dnes jela opravdu opatrně, kočár před jízdou překntrolovala a samozřejmě se složil. Už do něj malého taky nedám a hold dneska koupíme sportovní jiný! :( mám stejné pocity, jsem naštvaná a nemám slov. Mj ptala jsem se v jiné prodejně (dětskydum.cz), zda znají tento kočár a vůbec netušili...
      krásný den a at se malému v novém kočáře líbí :)
      Terka

      Vymazat
    3. Jinak pro úplnost, dnes jsem ještě jela s hlubokou korbou, kde malý není ani připoutaný!! :(

      Vymazat
    4. Z toho jsem Terezko měla vždy hrůzu.. že se složí ta korbička, ale díky bohu, stalo se mi to jen s tou sportovní, kde připoutaný byl, ale i tak - může to s ním škubnout a zlomí si tam ruku, čelist... cokoliv! Jsem možná černá kronika, ale fakt mám strach a naprosto rozumím tomu, že tam malého nedáte. Protože jste rozumní rodiče. Nevím ani kam se obrátit o pomoc, nejraději bych napsala přímo na centrálu Espira do Polska. Já už jen vím, že si nikdy nic polského nekoupím, a koupí kočárku jsem se v tom jen utvrdila.

      Vymazat
    5. Jinak jaký sporťák budete pořizovat? To je jaky něco.. já jsem v tom úplně ztracená a nevím který vybrat :(

      Vymazat
    6. My se včera šli podívat, řekla jsem také, že už polsko nechci ani náhodou... :(
      přemýšlíme o tomto, ale nevím... https://www.mall.cz/kocarky-kombinovane/cybex-balios-s-2019-denimmanhattan-grey
      už má děs cokoliv koupit :(

      Vymazat
  4. Děkuji moc za tento velice zajímavý článek :) I já jsem si docela dost nedávno sháněla nějaké ty rady na to, jak bych si měla vybrat kočárek a našla jsem toho docela dost, takže si myslím, že už neudělám nějaký přešlap nebo tak :) Ale tak uvidíme no, třeba to bude ještě šílené :D

    OdpovědětVymazat